dinsdag 18 januari 2011

Digid aanvragen

Ik wil mijn Digid activeren. Daarvoor heb ik een activeringscode gekregen per post. Na het inloggen, moet je deze code invoeren en vervolgens de SMS-code die je uiteraard per telefoon ontvangt. Als dat niet goed gaat, krijg je het volgende op je beeldscherm:

De ingevoerde transactiecode is onjuist. Probeer het nogmaals.

Dan blijkt dus de transactiecode omjuist. WTF is de transactiecode? Ik heb helemaal geen transactiecode. Ik heb een gebruikersnaam, een wachtwoord, een activeringscode en een sms-code. Ik heb geen transactiecode.

Dit is typische communicatie van nerds. Ze brengen een nieuw begrip in dat voor hen duidelijk is maar niet voor de gebruiker. Dan ga je bellen: wat is mijn transcatiecode. Meneer Max (sic), zegt de helpdesk: dat kan elke code zijn die u gebruikt om uw Digid te activeren. Aha! Dus. Meneer Max probeert u het over een kwartiertje nog eens...

De andere onzin zal ik je besparen.