zaterdag 3 september 2011

Boekhouden met PWA


De parkeerplaats bij de duinen was tjokvol, dus was ik genoodzaakt betaald te parkeren bij het strand. En ik wilde helemaal niet naar het strand. Het was er ongehoord druk. Als ik mijn kaartje krijg bij de slagboom, gaat het raam van de auto - die zojuist de parkeerplaats verlaat - omlaag en zit ik oog in oog met Willem Alexander. Ik zag hem denken: “Waar ken ik die man toch van? Is dat niet de schrijver van dat boek over Foekje Dillema?

Afijn, PWA was met zijn meisjes naar het strand geweest. Hij betaalde zijn parkeergeld, maar niet voor de twee volgauto’s met de bewaking. Terwijl ze allemaal uit de staatsruif worden betaald. Er ontstond enige onrust bij de bewaking omdat PWA natuurlijk niet op ze wacht. Er moest snel, snel snel betaald worden.

Merkwaardig dat de bewaking geen potje heeft voor de prins heeft om alles in één keer te betalen. Het is Hollandse dubbele boekhouding.