zondag 16 december 2012

De reparateur van Hi (KPN)

Ik heb een telefoon met reparatieservice. Prima toestel, maar op een gegeven moment totaal in de war. Hi stuurt een reparateur om de software te vervangen. Die komt aan huis maar zegt geen tijd te hebben. Hij neemt mijn toestel in en gaat een leentoestel halen. Over tien minuten is hij terug van de bus. Waar staat die bus dan? vraag ik me af. Afijn hij brengt na tien minuten mijn leentoestel.

Ik doe de SIM-kaart erin, maar het toestel maakt geen contact met Hi. Ik kan niet bellen met dat ding. Wel surfen. Weer Hi gebeld. Ik krijg over twee dagen een nieuw leentoestel. Dan volgt dezelfde procedure. In plaats dat de reparateur het toestel direct aan de deur omwisselt zegt hij: Ik ga naar de bus en over tien minuten ben ik terug. Ik begin dit ritueel vreemd te vinden. Na tien minuten krijg ik mijn tweede leentoestel. Ik steek de SIM-kaart erin: zelfde verhaal. Geen contact. Ik kijk onder de SIM-kaart en er zijn duidelijk twee contactpuntjes kapot. Wat is dit voor reparateur!

Ik bel weer met Hi, over vier dagen krijg ik een nieuw toestel. Ik denk dat ik het afzeg. Ik heb nog wel een oud telefoontoestel van NOKIA.