donderdag 9 mei 2013

De week van het sportboek en de leugen

Volgens de webpagina van De week van het sportboek mag de lezer stemmen op - ik citeer:  "ALLE sportboeken die gepubliceerd zijn in de periode 1 januari 2012 - 1 april 2013. Aan het einde van de rit wint het boek met de meeste stemmen!"

Dat is onjuist, ook al staat alle zelfs met hoofdletters geschreven. Je kunt alleen maar stemmen op de boeken die zijn uitgegeven  door de deelnemende uitgeverijen. Je kunt dus geen stem uitbrengen op mijn boek Schorsen was erger dan verliezen, ook al ben ik een uitgever. Ik neem niet deel als uitgever (ben ik ook nooit voor gevraagd) en dus mogen mijn boeken niet meedingen naar de prijzen voor het beste boek.

Laat je niet in de maling nemen door de commercie! Het gaat hier uitsluitend om boekpromotie.