woensdag 22 mei 2013

Radio 2: Piter Veenstra

Piter Veenstra van Radio 2 belde of ik rond half vijf iets wilde vertellen over het (zogenaamde) complot rond Foekje Dillema. Er stond namelijk een artikel over complottheorieën in Trouw. Dat wil ik best doen. Piter zou me dan terugbellen. Nooit meer iets gehoord van deze Piter Veenstra.


Wat schrijft deze lamzak op Twitter? "Ik heb nu eerst de biograaf uitstaan (ik dus) EN ALS DAT NIETS IS, GA IK"... Hoe onbeschoft kun je tegenwoordig zijn bij de NCRV?Twitteren over je werk, dat is voor amateurs.



Barbertje moet hangen
De media horen natuurlijk veel liever het verhaal van het complot dan de waarheid dat er geen complot was. Vanaf 1950 bestond er een wereldwijd verplichte keuring voor atletiek. Iedere atlete moest naar een arts om een verklaring te halen dat ze volledig vrouw was, als ze aan een internationale wedstrijd zou deelnemen. Maar de rivaliteit tussen Foekje en Fanny is natuurlijk veel smeuïger.