woensdag 13 augustus 2014

Yasmina Haifi: antisemiet

Haifi is per direct geschorst op Justitie vanwege een tweet over ISIS. Dat is dan ook meteen einde oefening denk ik, nooit meer werken. Heerlijk voor haar. Zelf vindt ze dat een ambtenaar best een mening mag hebben. Helemaal juist Yasmina, maar of je déze mening mag hebben? Bovendien presenteer je het niet als mening, maar als feit.

Volgens Haifi is ISIS een vooropgezet plan van zionisten. ISIS is volgens haar ook niet islamitisch, gezien de daden die ze plegen.

Dat laatste kan ik taalkundig wel volgen, hoewel volgens mij iedereen het een terreurorganisatie noemt in plaats van islamitisch. Maar dan die zionisten, hoe komt ze erbij? Ze heeft het niet uit haar neus gehaald, want zo zegt ze op de radio: "Ik heb daar talloze artikelen over gelezen." Dat is een goed argument vind je niet?

Wat voor rabiate artikelen lezen ze daar op het Nationaal Cyber Security Centrum, waar Haifi werkte en nooit meer zal werken. Ze schuimen denk ik het internet af en lezen allerlei fora van rechtse randdebielen. Die zien in alles een Joodse samenzwering. Dat is wat Joden ook de godganse dag doen: samenzweren. Even koffie bij de buuf is al een internationale Joodse samenzwering.

Ik heb in Leiden een Joodse tennisvriendin, maar als ik een afspraak met haar wil maken zegt ze altijd, "Sorry Max, ik moet vanmiddag weer naar een internationale Joodse samenzwering."
"Je hebt het er maar druk mee," zeg ik dan altijd en ze kijkt een beetje treurig terug.