zaterdag 25 oktober 2014

Feauteau

In de Volkskrant staat deze foto van de gezusters Van den Bosch, sieraadontwerpsters. Interessante foto! Het valt op dat de dames klein zijn, hoewel je geen referentie in de foto hebt om dat te vaststellen. De foto heeft iets popperigs. Ik zat me af te vragen hoe het nu komt dat bij het ontbreken van een referentie de dames toch klein lijken. De beenlengte en romplengte zijn goed in verhouding. Daar ligt het niet aan. Na enkele minuten staren zag ik wat het was: hun hoofden zijn als het ware te groot voor hun lichaam.
Nu vind ik de foto beslist niet lachwekkend, zelf haal ik de gemiddelde lengte ook flink naar beneden. Toch was er nog iets wonderlijks: de dames versterken zelf die indruk klein te zijn door die blote meisjesbenen. Zou dat een bewuste keuze zijn geweest?