maandag 19 januari 2015

Je suis Charlie: rechtvaardiging

Hoewel de prijzen van het blad op Marktplaats nu normale waarden hebben bereikt, zo rond de 20 euro zijn er nog steeds aanbieders die veel geld vragen. Van de meesten weet je dat ze zelf geen woord Frans spreken. E. bijvoorbeeld vraagt 400 euro voor de Charlie Hebdo om de volgende reden:

Hierbij verkoop ik een Charlie Hebdo. Ik heb Hier voor Donderdag om 06:00 bij de AKO gestaan, toen kreeg ik tot mijn spijt te horen dat het blad toen niet binnen was. Waarna ik op vrijdag morgen om 06:00 bij de Bruna in Den Haag met geluk eentje heb weten aan te schaffen.

Ze rechtvaardigt de gigantische vraagprijs met het feit dat ze twee keer midden in de  nacht bij de AKO is gaan staan (terwijl anderen gewoon vanuit hun luie bed er tien tegelijk in Frankrijk hebben besteld en laten bezorgen). Hulde zou je zeggen. Maar dan komt de aap uit de mouw: ze heeft er één weten te bemachtigen. Ze heeft met andere woorden twee keer in de rij gestaan om jou 400 euro lichter te maken.

Wat een pech nu dat ze het blad aanbiedt als er volop aanbod is al vanaf 3,50 euro.