dinsdag 24 maart 2015

Stilte hier wordt gebroed

De koolmezen zijn aan het verbouwen. Ik hoor een constant getik van snavels tegen de binnenwanden van het vogelhuisje. Waar komt het bad? Is de keuken al klaar? Het is een nieuw huis dus erg mag best wat aangepast worden. Het haar van de hond is een goed dekbedje.
Maar nu heb ik een probleem. Deze winter heb ik het huisje aan de eerste de beste spijker gehangen. Vlakbij de plek waar nu de meeste zon is in de tuin. Als ik er ga zitten, zie ik de mezen op een afstand kijken. Kijken wanneer ik nou eens oprot, zodat zij weer ongestoord aan de slag kunnen. Ze komen net terug van de Gamma.
Dus heb ik nu maar besloten de komende tijd niet in de tuin te komen. Ze hebben rust nodig. Ik heb het bord dat ik vorig jaar in de kringloopwinkel kocht maar van zolder gehaald: