zaterdag 9 mei 2015

Ik ben verslaafd

Laten we het eens over drugs hebben, schrijft VONK de bijlage van de Volkskrant. Verslaving aan drugs zegt 'drugsprofessor' Peter Cohen is een mythe. Je kunt namelijk aan alles verslaafd raken. Klopt.

Ik ben ook verslaafd: aan stroopwafels. Theetijd? Dan slaat de verslaving toe. Ik ga op zoek naar stroopwafels en mochten ze er niet zijn, dan ga ik ze halen. Behoefte aan suiker zul je zeggen, maar suiker kan de stroopwafel niet vervangen.

Een vriendin vertelde me ooit dat ze bij haar vader - die was even hardlopen - de laatste stroopwafel uit het pakje had gehaald en opgegeten. Haar vader was tot haar grote ontsteltenis woest geworden! 'Kan ik me voorstellen,' zei ik. Dat doe je niet. De laatste stroopwafel van een ander opeten, dat doe je niet.There should be a law against it!

De beste stroopwafels koop je bij Albert Heijnstein, zoals mijn zoontje de Appie noemt. Roomboter stroopwafels, maar dan zonder verdere toevoeging. Niet met honing dus. Je eet ze puur. Is er een kliniek waar je kunt afkicken van stroopwafels?