maandag 1 augustus 2016

Femke stopt met Twitter

Dat lijkt me een zegen voor de mensheid. Niet dat ik haar volgde, ik volg niemand op dat medium. Dat komt omdat ik denk dat het een kletsgenerator is. Je vult van tevoren een aantal criteria in, bijvoorbeeld links, groen, man, tuin, bakfiets, grachtengordel .... En dan gaat alles vanzelf. Je hebt een geen omkijken meer naar. De generator plaatst elke dag twee of drie berichten voor je.

Dat blijkt dus niet zo te zijn. Onze Femke krijgt ladingen bagger over zich heen en dat stoort haar zondag ze stopt. Dat is wat. Als je de godganse dag twittert en het valt ineens stil, dan krijg je afkickverschijnselen. Je loopt toch weer drie keer per minuut naar je laptop. Je kijkt wat anderen nu over je schrijven, en je vingers jeuken om commentaar te geven, spitsvondig te zijn, ruzie te maken. Maar het mag niet meer, je bent Heintje Davids niet. Je moet sterk zijn. Afleiding zoeken. Kom tweeling we gaan pokemons vangen in Amsterdam Zuid. 

Over drie weken weet niemand meer wie Halsema was. Je gaat aan de drank. Het begint met een wijntje en eindigt met drie flessen. Je man zegt, ik zou toch liever zien dat je weer online gaat. Je kinderen schelden je uit voor kuthoer, want dat doen ze. Er zit maar één ding op. Je gaat weer twitteren.