zaterdag 30 maart 2019

Andere Tijden Sport deugde niet

Vandaag pakt Het Parool flink uit met een artikel over de wandaden van historicus dr. Ad van Liempt. Het stuk onder redactie van Frits Barend is door diverse collega’s geschreven en meegelezen door universitaire historici.

Van Liempt is een wetenschapper die onderzoek van anderen als het zijne claimt, de plagiaat pleegt en rommelt met gegevens. Ik ben ook zwaar benadeeld door van Liempt. Hij heeft samen met de redactie van Andere Tijden Sport mijn onderzoek naar Foekje Dillema gekaapt. Andere Tijden Sport heeft gepronkt met andermans veren. Dat is kwalijk voor mij maar ook voor de geloofwaardigheid van onderzoeksjournalistiek. Hilversum is een slangenkuil. andere Tijden Sport deugt niet. De makers Ad van Liempt als eindredacteur en Thomas Blom, de maker zijn wolven in schaapskleren. 

Ik heb drie jaar zorgvuldig gewerkt aan het verhelderen van het raadsel rond de schorsing van atlete Foekje Dillema. VPRO televisie zocht mijn samenwerking op het moment dat mijn onderzoek rond was. De VPRO zou op basis van mijn boek een documentaire maken. Onder valse voorwendselen is mijn onderzoek gekaapt, is er informatie tegen afspraken in achter gehouden. De documentaire is in no time gemaakt en uitgezonden. Mijn boek werd mosterd na de maaltijd.