zaterdag 17 december 2022

De slaven van de profeet

 Slavernij wordt zowel in het Oude Testament als in de Koran gedoogd. Bij oorlog en plunderingen waren vooral vrouwen een aantrekkelijke buit. Je kon ze onbeperkt neuken en de kinderen waren officieel niet van jou.

De profeet Mohammed gaf zelf het slechte voorbeeld. Nadat de Joodse mannen van Medina waren onthoofd in zijn bijzijn, verkocht hij de joodse vrouwen en kinderen op de slavenmarkt. Naast 4 - Mohammed had 9 vrouwen - vrouwen mocht je onbeperkt slavinnen bevruchten. De islam is een godsdienst voor mannen. Vrouwen, slaaf of moslima worden stelselmatig achtergesteld. Ze moeten aan allerlei extra regels voldoen. Kijk naar Iran. 

Voel ik me schuldig aan slavernij? Nee ik heb geen slaven gehouden. Ik wijs mannen als JP Coen als oorlogsmisdadiger uiteraard af. Ik hoef geen excuses te maken en niemand zit op mijn excuses te wachten. Dat is een spel voor politici. Maar het is zeker goed om met een kritische blik naar de geschiedenis te kijken. Ik kan het moslims ook van harte aanbevelen.