dinsdag 8 oktober 2024

Palestijnse strijdlied ontleed

 When somebody hurts you, I wanna fight.

Zo begint de demonstratie voor de Palestijnen. Met een strijdlied. “Als iemand jou kwaad doet, wil ik vechten” okay denk je dan, op naar Gaza. Wanneer ga je? Hoe ga je vechten? Maar dan volgt de tweede zin: 

“But my head is broken one too many times”

Oh nee ze gaan niet want ze zijn al “te vaak gekwetst”. Ahhhh. Tere zieltjes. Dat is inderdaad veel erger dan wat mensen in Gaza overkomt. Ik begrijp volkomen dat je liever bij mamma’s pappotten blijft. En wat ga je dan doen? 

“So I use my voice. I’ll be so fucking rude.”

“Ik zal mijn sten gebruiken en ik word fucking grof.” Dat is pas dreigend! Je zou er bang van worden. Laat Netanyahu maar oppassen ze worden grof! En niet gewoon grof, maar fucking grof. Oh nee, dit is Amerikaans. Amerikanen zeggen fucking in elke zin. Dus het is betekenisloos. Nou hoe grof worden ze dan? Ik zet me schrap. 

“But they always win so I know I loose”

Hè wat, geef je nu al op? Gaat het als een nachtkaars uit  dat strijdlied. Ze winnen toch wel. Ik geef het op.