vrijdag 23 maart 2012

e-Book downloaden van Ernst-Jan Pfauth

Gij zult bloggen een e-Book van Ernst-Jan Pfauth kun je tijdens de boekenweek gratis downloaden via zeghetinduizendwoorden.nl. Dat ga ik doen, het is immers gratis. Op de genoemde site is het niet te downloaden maar volgens de site wel bij Bolcom en NRC Lux. Dan wordt het leuk!

Bij Bolcom is het boek niet gratis, maar kost het één cent. Daar kan ik nog wel overheen komen. Maar dan het afrekenen. Dat is ingewikkeld. Credit Card opgespoord en als je eenmaal alles hebt ingevuld aan codes komt de bank nog eens langs met het verzoek af te rekenen met je e-token. Die vraagt de pincode van je credit card. Geen idee! Normaal gesproken kun je direct met je kaart afrekenen.

Dan maar naar NRC Lux. Daar kost Gij zult bloggen inderdaad niks. Je moet al je gegevens invullen en dan verschijnt er dit:

Bedankt voor uw bestelling bij NRC Lux, de cultuurwebwinkel van NRC Handelsblad en nrc.next. Wij hebben deze in goede orde ontvangen. Uw bestelling wordt doorgegeven aan onze leverancier en vervolgens zo snel mogelijk via PostNL naar u verzonden.


Een e-book versturen ze via PostNL naar me toe. Geweldig! Misschien moet meneer Ernst-Jan Pfauth - die immers werkt bij NRC - eerst maar eens uitleggen aan zijn redactie dat e-boeken gewoon via internet te downloaden zijn.

Ik denk niet dat dit boek me wat gaat opleveren.