dinsdag 8 oktober 2013

Groeten uit Oegstgeest (2)

De kaart die bij de brief van gisteren zat, is nog ingewikkelder. Op de kaart kun je aangeven of je een ander formaat afvalbak wilt. De kaart begint zo:


Onderstaand treft u mijn gegevens aan ten behoeve van de chipregistratie grijze minicontainer voor restafval.

Die 'u' dat ben ik niet maar de ontvanger van de brief. Dat is al lastig. Maar zeg nou zelf: wie verzint er nu zo'n zin? Wat staat er eigenlijk? Op deze kaart vindt u mijn gegevens voor de chipregistratie voor de .. et cetera.

Wat het vervolgens ingewikkeld maakt, is dat het helemaal niet over de chipregistratie gaat. Je kunt aangeven dat je een andere bak wilt. Je kunt ook aangeven dat je niks wilt veranderen. Dat gaat dus niemand doen. Waarom zou je ook? Waarom zou de gemeente in godsnaam willen weten dat ik een 120-literbak heb en dat ik dat graag zo wil houden? Dat weten ze allang.