zondag 18 mei 2014

Met één hand bidden? Kan dat?

Je kunt niet met één hand klappen. Dat zijn van die uitspraken van de Dalai Lama, maar boeddhisme is voor rijkelui, dus daar pas ik niet bij.

In 2009 trad het Kronos Kwartet op samen met de al even onvolprezen Tom Waits voor dezelfde Dalai Lama. Hij was er niet, want hij gaat altijd om 20.30 uur slapen. Diamonds in your mind zong Waits.

Zerelda Samuels said she aint never prayed
Since her right arm was blown off in a Pinkerton Raid

Ja, dan is bidden knap lastig natuurlijk, zo met één hand. Maar daarover zouden de 8 mei-trutten zeggen dat ze ook best met één hand mag bidden. Mag best van God. Afijn, die luistert toch niet.
Ik zou ook niet meer bidden als ik zoiets had meegemaakt hoor. Ik ga pas weer bidden als iemand me ervan kan overtuigen dat door het bidden tijdens de Shoah zelf maar één Jood gered zou zijn. 

Bidden is link