zaterdag 4 oktober 2014

Eddy Terstall en Mientje

Eddy Terstall is lijstduwer bij de Partij voor de Dieren. Hij staat in de Volkskrant waarin hij een nogal betwistbare uitspraak doet: "Mensen die niets met dieren hebben wantrouw ik, die zijn meestal ook niet goed met mensen."

Het tegendeel is natuurlijk waar. Neem bijvoorbeeld Adolf Hitler, vegetariër, fel tegenstander van de jacht en hield meer van Blondie dan van Eva. Oké, oké. Maar ik ervaar echt meestal het tegenovergestelde van wat Terstall zegt, namelijk dat extreem rechtse mensen grote dierenliefhebbers zijn. Ik had ooit zo'n schoonvader, die werd woest als er ook maar iets tegen dieren op tv was. Maar tegen mensen was hij verschrikkelijk. Of neem die rare snuiter bij de PVV, die .... even opzoeken, Dion Graus groot dierenliefhebber, gaat desnoods op de fiets een zwerfhond ophalen in Eritrea, maar een vluchteling toelaten uit dat land .... nee. Brigitte Bardot: komt op voor zeehondjes en Le Pen. Extreem rechts en dierenliefde zijn twee handen op één buik. Louis Ferdinand Céline met zijn honden en papegaai. Ik kan wel bezig blijven.

Terstall kletst uit zijn nek. Als ik een groot dierenliefhebber zie, denk ik altijd dat het een slecht mens is. Dierenliefhebbers zijn vaak mensenhaters.