zondag 14 juni 2015

Help me even ...

 Aha!
Ik vermoed dat Sylvana Simons (nooit van gehoord trouwens) dit gezien de stijl zo heeft laten vastleggen bij de notaris. Het klinkt ook allemaal zo deprimerend dat het me niet zal verbazen dat ze binnenkort gaat scheiden (scheiden is een werkwoord!).

Het enige stukje dat ik begrijp is het begin: een relatie is geen uitkomst v onderhandelen. Ik begrijp het rationeel dan hoor, want ik ken geen enkele relatie die een uitkomst is v onderhandelen, tenzij het de relatie is tussen werkgever en werknemer. Nee, een relatie is 'een uitwisseling van elkaar alles gunnen...' Tsss... Ik neem even pauze om de essentie daarvan te gaan bevatten. 'Een relatie is elkaar alles gunnen,' zou ik nog makkelijk kunnen snappen, maar een uitwisseling van elkaar alles gunnen? Geen touw aan vast te knopen. En dat de rest nog. Ik heb hier een week voor nodig.