donderdag 9 juli 2015

Bezeten van Jezus

Hij loopt dagelijks met zijn hondje door de duinen. En is bezeten van Jezus. Hij begint altijd tegen je te praten en terugpraten is volkomen zinloos. Hij zegt zijn dagelijkse riedeltje op:
Dag meneer
Gisteren een vrouwtje (sic!) pijn aan haar been. Ik bid en weg is de pijn.
Een man, twee gehoorapparaten. Ik bid voor hem en hij hoort weer.
Laat Jezus toe in je leven
Prettige dag.

En het maakt niet uit of je hem elke dag ziet. Steeds hetzelfde verhaal en hij wil ook best voor jou bidden. Hij geneest de hele wereld uit naam van Jezus. Dat ziet hij als een opdracht.



Even later zag ik een ijsvogeltje zitten op een paaltje in het water. In mijn lange leven heb ik tussen mijn geboortestad Scheveningen en Katwijk in de duinen nog nooit een ijsvogel gezien. Fantastisch!