dinsdag 29 oktober 2019

Depressieschaamte

Ik schaamde me voor het feit dat ik depressief werd toen Andere Tijden Sport er met mijn onderzoek vandoor ging. Andere Tijden Schorem dat zijn met name Ad van Liempt, Thomas Blom en Dirk- Jan Roeleven. Ondanks gemaakte afspraken over volledige samenwerking, werden mijn ideeën en veronderstellingen over de zaak Foekje Dillema gestolen. ATS maakte een documentaire over Dillema - een docu die kop nog staart had - en die zelfs een prijs kreeg die door eigen medewerkers in het leven was geroepen. Als je steelt moet je wel goed doen. De documentairemakers hadden niets begrepen van de kwestie Dillema. De intersekse sportvrouw die in 1950 uit de competitie is genomen.

Ik lees in Plagiaat en Nivellering van Rudolf Dekker dat psychische problemen van slachtoffers van plagiaat en ideeënroof vaker last kregen van psychische problemen. Zeker ook als derden zoals Frank van Kolfschooten de zaak afdoen als triviaal en karaktermoord. Dat hij negen kwesties rond het plagiaat van Van Liempt op deze manier afdoet, zegt veel over deze Van Kolschooten. Deze negen kwestie zijn door Frits Barend beschreven in Het Parool onder de veelzeggende kop Ad van Liempt pronkt met andermans veren. Dat pronken met andermans veren is de kern van plagiaat.

Ja ik ben er ziek van geworden. De schaamteloosheid waarmee Van Liempt omgaat met andermans werk is ronduit stuitend.