maandag 5 oktober 2020

Straatnamen van Almere

Almere wil straatnamen ‘waarin iedereen zich herkent’. Interessant. Ik zie met genoegen uit naar de extreemnrechtse straatnamen. De PVV is er de derde partij dus die zullen zich ook willen herkennen in de straatnamen. Ik moet denken aan het Jacob Olle Pad van Herman van Veen, over een kolonisator die 80 man aan stukken had geschoten.
Ik kan me dus voorstellen dat de PVV een J.P. Coen Straat wil. En daar hebben ze gezien de doelstelling van dit projectje wel recht op. Daar moet je dus niet kleinzielig over doen. Anders is het weer zo’n “linkse hobby”.
Almere was ooit de vluchthaven voor Amsterdammers die allochtonen in de hoofdstad zat waren. Ik zeg het zoals het is. Je wilt daar niet dood gevonden worden. En dan wonen ze volgende week voor straf op het Keti Koti Plein. Dat zal ze leren!