vrijdag 13 september 2019

Amsterdam Museum publiciteitsstunt

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van het Amsterdam Museum. Nu hoor ik dat ze de term Gouden Eeuw in de ban doen, omdat het geen recht doet aan deze eeuw met zijn slavernij, oorlog, weet ik veel. De woordvoerder van van museum wil de naam van de eeuw ik citeer ‘opnieuw inkleuren’. Ik zou zeggen zwarte eeuw, van het zwarte geld, het zwarte goud en de slavernij. 

Dit is geen politiek correcte actie denk ik, maar een reclamestunt. Ik bedoel, iedereen die zo’n museum bezoekt weet van de Gouden Eeuw. Behandel je bezoekers alsjeblieft niet als randdebielen. 

Wie zit hier nu achter? GroenLinks schat ik. Niet de partij maar medewerkers die op die manier denken. Als we nu eens de dam weghalen en de stad onder water zetten, dan krijg je een prachtig natuurgebied.